Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
Igår, 06:59 0 kommentarer
Hej!
Nu börjar det närma sig för Lycksele fotbollscup! Här kommer information inför helgen till er alla.
Matcher kommer spelas både på Tannen och Forsmyran i år. En mindre kiosk kommer finnas på Forsmyran. Vi kommer att checka in på Tannenområdet som är det område där de flesta matcher spelas. Incheckning sker i ett blått tält så det ska vara lätt att hitta och är öppen från fredag kl. 09.30. När vi checkar in på Tannenområdet får vi veta vilken skola vi har blivit placerad på att bo. Det är alltså inte säkert att vi bor på Tannebergsskolan som förra året. Utcheckning sker på söndag från kl. 09.30-11.00. Vi checkar ut då klassrummet är städat ur och vi är redo att lämna ifrån oss nyckeln, dock senast kl. 13.00. Utcheckning sker på den skola man sovit på.
Matsalens öppettider är:
Fredag
Lunch 11.15-14.00
Middag 16.15-18.45
Lördag
Frukost 06.30-09.00
Lunch 11.15-14.15
Middag 16.15-19.15
Söndag
Frukost 06.30-09.00
Lunch 11.15-13.45
Matchtider för Nyborgs SK
Fredag 26 juni kl. 12.00 Tannen
Nyborgs SK – Gruben IL2
Fredag 26 juni kl. 17.30 Tannen
Sävar IK Vit – Nyborgs SK
Lördag 27 juni kl. 09.45 Forsmyran
Lycksele IF Vit – Nyborgs SK
Lördag 27 juni kl. 15.15 Tannen
Nyborgs SK – Arnäs IF 3
Söndag 28 juni kl. 12.30 Tannen
Nyborgs SK – Olderskog IL 2
Vi samlas kl. 11.15 inför första matchen och äter lunch gemensamt därefter. Vi kommer att äta samtliga måltider gemensamt i samlad trupp, i anslutning till matcherna beroende på hur det passar. Tacksamt är om några föräldrar kan hjälpa oss med kvällsfika till barnen, precis som förra året.
Packlista:
Vi kommer även i år att ha en telefonfri cup vilket innebär att inget barn har med sig egen telefon. Vill något barn ringa sina vårdnadshavare så får dem låna våra telefoner. Inget godis eller fika mellan matcherna utan vi ledare avgör huruvida killarna får köpa lite lördagsgodis på kvällen. Detta är även önskemål från barnen själva som framkom igår då vi samlades vilket vi såklart tycker är glädjande!
När vi samlades med barnen igår pratade vi om våra fem ledord, lyssna på tränarna, vara en bra kompis, inte svära, göra sitt bästa och ha roligt. Vi betonade vikten av hur vi pratar med och mot varandra, både på och utanför planen. Detta då det tyvärr framkommit till oss att några få uttryckt sig väldigt hårt och ifrågasättande till varför vissa i laget spelar fotboll då man tycker att dem inte är nog bra. Detta har såklart sårat berörd person oerhört mycket och lett till en känsla av att han inte känner sig välkommen, önskad eller behövd i laget.
Detta är inget vi ledare tolererar eller accepterar – i vårt lag är vi snälla med varandra och vill att alla ska fortsätta spela fotboll i många år till.
Vi pratade även om att alla barn utvecklas olika snabbt och att alla barn i laget har olika delar att fortsätta utveckla i sitt fotbollsutövande. Likväl som att alla barn bidrar med sina kunskaper till det fina spel vi har, alla behövs!
Om ni vårdnadshavare hör liknande prat utanför planen uppskattar vi om ni kan hjälpa oss att stävja detta och uppmuntra killarna att stötta och peppa varandra. Tillsammans gör vi varandra bättre och tillsammans har vi roligare!
Nu ser vi framemot en riktigt rolig helg tillsammans med killarna i Lycksele!
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies